Formalności związane ze złomowaniem aut

Kasacja pojazdów to jedyne rozsądne rozwiązanie w przypadku Twojego starego, niesprawnego, być może zdewastowanego samochodu? Przekonaj się, jakie formalności Cię czekają po udaniu się do auto złomu. Co musisz zabrać i jakie dokumenty zostaną Ci wydane? Przeczytaj poradnik i poznaj odpowiedzi!


Kasacja pojazdów – garść informacji na początek

Wybrałeś już skup aut, do którego się udasz? Jeśli nie, podpowiemy Ci, jak to zrobić. Przede wszystkim sprawdź w internecie, czy punkt działa legalnie. Co to oznacza? Każdy auto złom musi uzyskać zgodę marszałka województwa na prowadzenie działalności. Jeśli jej nie ma, to owszem, odkupi i zezłomuje Twój pojazd, jednak nie otrzymasz dokumentu kasacyjnego i nie będziesz mógł wyrejestrować pojazdu. To stwarza niebezpieczeństwo, zwłaszcza jeśli zostawisz w nielegalnym punkcie złomującym tablice rejestracyjne. Poza tym nadal będziesz musiał płacić za OC, z którego nie korzystasz.

To nie wszystko! Upewnij się też, że wybrany auto złom dojeżdża do klienta i sam zabiera pojazd na złomowanie aut. W przeciwnym wypadku będziesz musiał płacić firmie przewozowej za wynajęcie lawety. Skorzystaj z naszych usług, ponieważ my docieramy do klienta zawsze i świadczymy usługi na terenie całej Polski.

Przykładowe miasta, do których docieramy, to:

Przygotuj się na zarobek – za złomowanie aut w najlepszym wypadku otrzymasz nawet 1000 zł!

Jakie dokumenty zabrać na złomowanie aut?

Aby przeprowadzić legalne złomowanie aut, przed udaniem się do punktu złomującego upewnij się, że spakowałeś wszystkie niezbędne dokumenty. Są to: dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający Twoją tożsamość, dokument rejestracyjny, karta pojazdu (o ile została wydana), dokument poświadczający własność auta (np. umowa kupna-sprzedaży).

Komplet dokumentów wymienionych powyżej należy rozszerzyć o świadectwo wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i upoważnienie do kasacji, jeśli na auto złom przeznaczasz pojazd firmowy.

Jakie dokumenty wyda Ci auto złom?

Po tym, jak auto złom przyjmie od Ciebie pojazd do kasacji, otrzymasz zaświadczenie unieważnienia dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu i tablic rejestracyjnych. Taki sam dokument zachowa dla siebie. Trzeci egzemplarz wyśle w przeciągu 7 dni do urzędu komunikacji. Twoim obowiązkiem zaś będzie udanie się do tego wydziału w ciągu 30 dni od zezłomowania i złożenie wniosku o wyrejestrowanie samochodu.

Warto też jak najszybciej skontaktować się z ubezpieczycielem – odzyskasz pieniądze wydane na OC (za niewykorzystany okres ochrony).

Powrót do bloga